Alimente care previn îmbătrânirea (2)

anti imbatranireÎntr-un articol precedent, Alimente care previn îmbătrânirea (1), am menționat două tipuri de alimente care previn îmbătrânirea. Însă lista alimentelor care au acest efect este mult mai lungă. Așadar, să vedem și alte alimente care previn îmbătrânirea.

Un astfel de aliment este fasolea. Pentru că fasolea are atât de multe beneficii asupra sănătății noastre, aceasta este denumită uneori, chiar super aliment. Super alimentele sunt adevărate surse de vitamine și minerale. Ele contribuie la îndepărtarea diferitelor boli și afecțiuni. Spre exemplu, consumul de fasole este benefic pentru inimă. Fasolea și-a făcut o reputație rea, de aliment care poate provoca gaze, dar adevărul este că acest aliment este o adevărată capsulă dietetică. Fasolea este o sursă excelentă de proteine cu un conținut scăzut de grăsime, în special pentru cei ce nu consumă carne. De asemenea, fasolea conține fibre, care pot ajuta la scăderea colesterolului, este bogată în antioxidanți și conține multe vitamine și minerale, dintre care cele mai importante sunt fierul, vitamina B și potasiul. În plus, unele tipuri de fasole, cum este, spre exemplu, fasolea verde, conțin inhibitori de protează și genisteină, care se consideră că protejează împotriva apariției cancerului. Studiile arată că persoanele care au avut un nivel mai ridicat de inhibitori de protează și genisteină, au reprezentat și cel mai mic procent al persoanelor suferinde de cancer la sân sau la prostată

Pe lista de alimente care previn îmbătrânirea se numără și peștele. Studiile arată că persoanele ce mănâncă pește trăiesc mai mult. Conform studiilor, persoanele care au mâncat pește de două sau trei ori pe săptămână au cunoscut o rată a mortalității mai mică cu 40% decât persoanele care nu au consumat pește la fel de regulat sau chiar deloc. De asemenea, s-a demonstrat că în cazul atacurilor de inimă, procentajul celor care nu au murit din această cauză și care au consumat mult pește de-a lungul vieții este de 29%. Peștele este și o sursă importantă de proteine și, spre deosebire de alte tipuri de carne, are un conținut scăzut de grăsimi saturate. Pentru a nu suferi de probleme cu inima, medicii recomandă consumul de pește de cel puțin două ori pe săptămână.

Fructele cu coajă lemnoasă (nuci, alune) sunt și ele incluse pe această listă de alimente care previn îmbătrânirea. Ele sunt cunoscute pentru cantitatea mare de proteine pe care o oferă corpului nostru, odată ce sunt consumate. Dar acesta nu este singurul beneficiu pe care consumul de fructe cu coajă lemnoasă ni-l aduce. Indiferent de tipul lor, aceste fructe sunt o sursă bogată de grăsimi nesaturate. La fel ca și peștele, aceste fructe conțin acizi grași omega 3, care sunt foarte benefici pentru sănătatea inimii. De asemenea, aceste fructe sunt și o sursă bogată de vitamine și minerale, dintre care cele mai importante sunt potasiul, care ajută la încetinirea presiunii sângelui, vitamina E, care ajută la prevenirea deteriorării celulelor și calciu, care menține puterea oaselor.

Pentru a afla și alte alimente care previn îmbătrânirea citește și Alimente care previn îmbătrânirea (3).

Trimite articolul și prietenilor tăi:Share on Facebook0Share on Google+0

2 comentarii la “Alimente care previn îmbătrânirea (2)

  1. Pingback: Alimente care previn îmbătrânirea (1)

  2. Pingback: Alimente care previn îmbătrânirea (3)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *