Alimente care previn îmbătrânirea (3)

alimente anti imbatranireÎn celelalte două articole pe această temă, Alimente care previn îmbătrânirea (1) si Alimente care previn îmbătrânirea (2), ai aflat o listă de cinci alimente care previn îmbătrânirea. În acest articol vei afla ce alte alimente se află pe această listă și care sunt beneficiile lor asupra sănătății noastre.

De pe această listă, de alimente care previn îmbătrânirea, nu aveau cum să lipsească legumele. La fel ca și fructele, și legumele reprezintă o sursă bogată de antioxidanți, care ajută la combaterea radicalilor liberi și la încetinirea procesului de îmbătrânire. Legumele cu cel mai bogat conținut de antioxidanți sunt cele verzi și cu frunze, cum sunt spanacul sau varza. Doi antioxidanți ce pot fi găsiți în aceste legume sunt luteina și zeaxantina, care, pe lângă alte beneficii, sunt cunoscute pentru faptul că protejează împotriva efectelor negative date de expunerea la razele ultraviolete. De asemenea, legumele sunt și o sursă bogată de vitamine și minerale, incluzând aici vitaminele A, E, C și K. Ele sunt extrem de benefice pentru sistemul imunitar, ajutând corpul să se protejeze singur împotriva bolilor și a afecțiunilor. Studiile arată că o dietă bazată, în principal, pe legume, ajută la prevenirea afecțiunilor cardiovasculare, la încetinirea presiunii sângelui și, după producerea unui atac cardiovascular, la scăderea colesterolului și la desfundarea arterelor. Consumul regulat de legume, la fel ca și cel de fructe, poate chiar să reducă riscul apariției cancerului de colon sau de stomac cu până 25%.

Cerealele integrale poartă și ele titulatura de alimente care previn îmbătrânirea. Este binecunoscut faptul că consumul regulat de cereale integrale este benefic pentru sistemul digestiv, datorită tuturor fibrelor conținute, care contribuie la eliminarea substanțelor nedorite, cum ar fi colesterolul și grăsimile. De asemenea, fibrele țin sub control apetitul și păstrează la o limită inferioară nivelul de zahăr din sânge. Dar o dietă bogată în cereale integrale, cum ar fi ovăzul, grâul și orezul brun, are și alte beneficii anti-îmbătrânire, având în vedere că aceste cereale sunt bogate în vitamine și minerale. De asemenea, s-a făcut o legătură între consumul regulat de cereale integrale și un risc redus de a suferi de afecțiuni ale inimii, accident vascular cerebral și diabet. Însă pentru a te putea bucura de toate aceste beneficii, trebuie să te asiguri că cerealele integrale pe care le consumi nu sunt rafinate, deoarece în urma procesului de rafinare sunt distruse multe vitamine și minerale esențiale, care aduc atât de multe avantaje.

Un alt aliment ce poate fi inclus pe lista de alimente care previn îmbătrânirea este avocadoul. Avocadoul este un fruct renumit în ceea ce privește proprietățile sale anti-îmbătrânire. Acest fruct este o bogată sursă de vitamina E și potasiu, precum și de grăsimi monosaturate și antioxidanți. S-a demonstrat că vitaminele și mineralele pe care avocadoul le conține reduc colesterolul, îmbunătățesc sănătatea pielii și încetinesc presiunea sângelui. Avocadoul este, de asemenea, bogat în folați (cunoscuți și sub denumirea de acid folic sau vitamina B). Se consideră că folații au o legătură importantă în ceea ce privește prevenirea atacurilor de inimă și reducerea riscului de a face osteoporoză. Avocadoul conține și acid oleic, o grăsime monosaturată care s-a demonstrat că scade colesterolul rău și protejează împotriva cheagurilor de sânge.

Află continuarea în ultima parte a articolului: Alimente care previn îmbătrânirea (4)

Trimite articolul și prietenilor tăi:Share on Facebook0Share on Google+0

Un comentariu “Alimente care previn îmbătrânirea (3)

  1. Pingback: Alimente care previn îmbătrânirea (2)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *