Alimente care previn îmbătrânirea (4)

alimente anti imbatranireÎn primele trei părți ale acestui articol ai aflat despre o serie de alimente care previn îmbătrânirea. Însă această listă nu ar putea fi completă fără următoarele alimente.

Unul dintre acestea este usturoiul. Acesta este cunoscut drept un aliment sănătos și gustos, care oferă beneficii fie că este mâncat gol, fie ca umplutură în diferite feluri de mâncare. Printre beneficiile sale anti-îmbătrânire se numără reducerea colesterolului și a presiunii din sânge, reducerea inflamațiilor și protejarea și menținerea sănătății celulelor. Probabil unul dintre cele mai mari beneficii date de consumul de usturoi este acela că presupune o modalitate naturală de a ne stimula sistemul imunitar. Usturoiul a fost utilizat timp de secole întregi, în medicina tradițională, pentru a ajuta la prevenirea și combaterea infecțiilor, iar studiile arată că acesta este un aliment cu proprietăți antivirale și antibacteriene. În plus, s-a demonstrat că consumul de usturoi se află în strânsă legătură cu reducerea apariției și răspândirii de celule cancerigene. De asemenea, multe studii arată că cu cât o persoană mănâncă mai mult usturoi – fie el gătit sau crud – cu atât aceste persoane își reduc riscul de a suferi de cancer intestinal sau la stomac. Mai mult decât atât, s-a demonstrat că consumul de usturoi are un rol important și în ceea ce privește riscul redus de a face cancer la sân sau la pancreas.

De asemenea, uleiul de măsline oferă și el beneficii anti-îmbătrânire, aflându-se pe lista de alimente care previn îmbătrânirea. Acum patru decenii, cercetătorii au ajuns la concluzia că grăsimile monosaturate din uleiul de măsline sunt în mare parte responsabile pentru riscul redus de a face cancer sau de a avea unele afecțiuni ale inimii. Uleiul de măsline conține polifenoli, niște antioxidanți puternici care previn apariția diferitelor boli specifice înaintării în vârstă.

Nu în ultimul rând, pe această listă de alimente care previn îmbătrânirea se află și vinul roșu. Probabil ai auzit și tu că consumul unui pahar de vin roșu pe zi este benefic pentru sănătatea inimii. Ei bine, acest lucru este adevărat. Antioxidanții și nutrienții din vinul roșu pot ajuta la prevenirea afecțiunilor inimii, protejând arterele și căptușeala vaselor de sânge. Cea mai cunoscută componentă anti-îmbătrânire din vinul roșu este un antioxidant, cunoscut sub numele de resveratrol. Studiile arată că acest antioxidant contribuie la prevenirea formării cheagurilor de sânge, reduce riscul de a face cancer, diminuează inflamațiile și scade colesterolul rău. Resveratrolul poate fi obținut și prin consumul de struguri și a sucului de struguri

Așadar, citind cele patru părți ale acestui articol ai putut afla o mare varietate de alimente care previn îmbătrânirea și din care poți alege după bunul plac. Tu care dintre aceste alimente le consumi cel mai des?

Trimite articolul și prietenilor tăi:Share on Facebook0Share on Google+0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *