Alimente pentru o piele sănătoasă și frumoasă

Multe dintre noi își doresc să aibă o piele catifelată, plăcută atât la atingere, cât și ca aspect, într-un cuvânt: o piele sănătoasă. Însă procentajul persoanelor care se bucură de o astfel de piele este mult mai mic. Multe femei plătesc sume deloc neglijabile pe diferite creme, soluții și tratamente în speranța că pielea lor va fi așa cum își doresc sau că acneea va dispărea, dar de multe ori toate aceste soluții nu par să fie de folos, decât poate pentru scurte perioade de timp.

Multe persoane nu știu că pentru a avea o piele fină trebuie să fie atente la ceea ce mănâncă. Iar această soluție nu doar că oferă un alt aspect pielii noastre, dar o și revitalizează și îi menține sănătatea. În plus, consumul unor alimente potrivite nu este nici costisitor. Toate aceste funcții nu sunt îndeplinite de unele creme sau soluții, care s-ar putea să ne ofere un rezultat contrar așteptărilor, cum ar fi: apariția pe piele a unor bubițe, ca urmare a unor alergii, sau pătarea pielii. De asemenea, acestea nu sunt nici benefice pentru sănătatea noastră, multe creme conținând substanțe toxice, care odată absorbite în corp pot duce la apariția a diferite boli.

Conform nutriționiștilor există anumite alimente care, pentru a oferi sănătate și strălucire pielii noastre, trebuie să fie consumate în fiecare zi.

alimente pentru piele sănătoasăSpre exemplu, unul din aceste alimente este morcovul. Mulți știu faptul că acesta este foarte benefic pentru sănătatea ochilor, însă nu la fel de mulți știu că acesta este la fel de benefic pentru a menține sănătatea și strălucirea pielii. Morcovii au un conținut bogat de vitamina A, vitamină ce ajută la prevenirea unei supraproducții de celule în stratul superior al pielii. În acest strat, excesul de sebum se amestecă cu celulele moarte și înfundă porii, nemaipermițându-i pielii să respire. Însă consumul unui morcov pe zi ajută la desfundarea porilor.

Un alt aliment care este recomandabil să fie consumat (dacă nu zilnic, cel puțin la câteva zile) este ardeiul gras roșu. Această legumă conține cantitatea necesară de vitamina C care să îți ajungă pentru întreaga zi. De asemenea, această legumă conține o cantitate importantă de fibre dietetice, precum și vitamina B6. Mai mult decât atât, ardeiul gras roșu este bogat în carotenoide care previn apariția ridurilor și îmbunătățesc circulația sângelui, făcând astfel ca pielea să aibă un aspect mai tineresc. De asemenea, carotenoidele ajută și la combaterea coșurilor.

Îți vine să crezi sau nu, dar ciocolata se află și ea pe această listă a alimentelor ce contribuie la o piele sănătoasă și frumoasă. Însă nu orice ciocolată este benefică, ci doar ciocolata neagră, ce are un conținut ridicat de cacao. Ciocolata neagră este bogată în antioxidanți, acizi grași și flavonoizi, elemente care conferă strălucire pielii, reducându-i asprimea. Apoi, în special antioxidanții din ciocolata neagră protejează pielea de arsurile solare. În plus, cacaua îmbunătățește circulația sangvină, ceea ce contribuie la sănătatea pielii.

Spanacul se află și el pe această listă. Acesta este bogat în fier, acid folic, vitaminele A, C și E, magneziu, proteine și fibre. Din toate aceste elemente, în special vitaminele A, C și E, sunt benefice pentru piele. În plus, antioxidanții din spanac luptă împotriva oricărei probleme a pielii. Pe scurt, spanacul este foarte sănătos, nu doar pentru piele, ci și pentru întregul nostru corp. Spanacul ne purifică pe interior, iar această sănătate se va vedea și la suprafață, adică pe piele.

Somonul este și el benefic pentru piele și nu numai. Acesta ne oferă cantitatea necesară de vitamina D pentru o zi întreagă. De asemenea, somonul are un conținut bogat de acizi grași omega-3, care luptă împotriva coșurilor și a ridurilor. În plus, acești acizi hidratează pielea. Pe lângă faptul că vei avea o piele sănătoasă și frumoasă, mâncând somon o dată la câteva zile vei alunga și stresul, anxietatea sau depresia, dar vei avea și un scalp mai sănătos și, prin urmare, un păr mai puternic.

În final trebuie precizat faptul că nu este îndeajuns să consumăm aceste alimente zilnic sau la câteva zile pentru a avea o piele sănătoasă și strălucitoare. De pe lista cu alimente pe care noi le consumăm trebuie să dispară mâncarea de tip fast-food, cea care conține zahăr sau grăsimi în exces, deoarece este inutil consumul unui morcov alături de un hamburger, acesta din urmă anulând beneficiile primului.

Trimite articolul și prietenilor tăi:Share on Facebook0Share on Google+0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *