Aprovizionarea cu murături pentru anotimpul rece

ideiMuraturiAprovizionarea cu murături pentru anotimpul rece nu este nici grea, dar nici uşoară. Fiecare pas trebuie să îl realizaţi ca la carte pentru a reuşi ceea ce vă propuneţi. În cazul în care un pas nu este făcut corect, riscaţi ca legumele şi fructele pe care le puneţi pentru iarnă, să nu fermenteze corect şi prin urmare să se strice. În cele ce urmează, puteţi găsi sfaturi generale şi utile pentru ca în anotimpul rece, cămara să fie plină cu de toate.

Dulceţurile, gemurile, legumele murate, compoturile de fructe şi sosurile pregătite în casă au aigurat aprovizionarea cu alimente pentru anotimpul rece, timp de secole. Când sunt fructe şi legume din belşug, este cea mai bună perioadă pentru aprovizionarea cămării pentru iarnă. Păstrarea aromelor bogate de vară în borcan merită orice efort depus.

Pentru a aştepta zilele reci de iarnă cu produse delicioase, preparate în propria bucătărie, este necesa să avem ustensile şi ingrediente necesare preparării acestora. Ingredientele de bază sunt legumele proaspete, coapte şi nedeteriorate. Pentru prepararea soluţiei în care punem legumele avem nevoie de zahăr, oţet şi condimente după gust. Pentru păstrarea în condiţii de siguranţă este nevoie de borcane cu capac pe filet, hârtie sau celofan.

Culturile de bacterii, în timpul natural de fermentaţie, transformă zaharurile din legume şi produc nenumărate substanţe benefice pentru organism. Printre acestea se numără şi acidul lactic, rezultat din murăturile fermentate ajută la digestie, la dezvoltarea bacteriilor benefice din intestine şi îmbunătăţeşte starea generală a diabeticilor. Condimentele folosite pentru murături sunt şi ele destul de importante. Seminţele de muştar sunt cunoscute pentru acţiunea importantă asupra aparatului digestiv. Usturoiul ajută la ţinerea sub control a bacteriilor ce împiedică dezvoltarea acidului lactic. Mărarul este recunoscut pentru pentru numărul mare de flavonoizi, puternici antioxidanţi şi efectul antiinflamator pe care aceştia îl au. Hreanul are o puternică acţiune antiinflamatoare şi antibacteriană. Sarea ajută la conservarea legumelor şi la reglarea procesului de fermentaţie. Oţetul folosit aduce următoarele beneficii: mineralizează oasele, luptă împotriva infecţiilor, creşterea imunităţii, calmarea şi grăbirea vindecării anumitor probleme digestive şi distrugerea depozitelor de calciu din încheieturi.

Un factor important este nivelul de oxigen care pătrunde în borcan. Cu cât este mai etanş sigilat borcanul, cu atât mai bine este procesul de fermentaţie. Depozitarea butoaielor şi a borcanelor cu murături se face la temperatură potrivită. Temperaturile scăzute nu sunt potrivite deoarece procesul de fermentaţie ajunge să fie încetinit, iar în cazul în care este prea cald sau aerul prea uscat, riscă să se strice legumele puse la murat.

Sfaturi generale:

  • Legumele folosite trebuie să fie proaspete, sănătoase şi tari, fără să fie lovite sau cu urme de crăpături;
  • Pentru murături mai tari folosiţi mai mult hrean;
  • Legumele se pun într-un vas cu apă rece, pentru a se răci după ce au fost opărite;
  • Ingredientele folosite la murături ca hreanul, usturoiul, mararul, crenguţele de vişin. Se spală foarte bine cu apă rece;
  • Apa în care au fiert legumele este ideala pentru umplerea borcanelor, fiind plină de substanţe nutritive;
  • Pentru a evita înmuierea murăturilor nu folosiţi nu folosiţi sarea iodată, folosiţi doar sare grunjoasă sau de mare.
Trimite articolul și prietenilor tăi:Share on Facebook0Share on Google+0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *