Bicleta staţionară – Cadou practic pentru ea

bicicleta stationaraBicicleta staţionară este un cadou practic, comod şi rapid pentru ea. Nu îi place să facă sport alături de alte persoane sau dacă nu poate adăuga în programul său încă o oră de mers la sala de fitness, bicicleta staţionară este cea mai bună soluţie. Câteva dintre beneficiile  exerciţiilor la bicicleta staţionară sunt: antrenament cardio, gambe tonifiate şi un tonus mai bun. Se află în topul preferinţelor românilor în materie de sport acasă deoarece modelează corpul şi oferă acel mic detaliu care face mereu diferenţa: timpul. Odată achiziţionată bicicleta, nu va mai trebui să îşi facă griji în privinţa oboselii după lucru sau a programului încărcat.

Iată principalele tipuri de biciclete de fitness şi beneficiile lor asupra sănătăţii:

  1. Bicicleta magnetică îţi pune la încercare rezistenţa şi îţi fortifiază muşchii, mărindu-le capacitatea de a susţine un efort fizic îndelungat. Bicicleta magnetică îţi asigură accesul la un program constant de exerciţii, indiferent de vremea de afară, fiecare oră petrecută pe acest tip de bicicletă de fitness echivalând cu pierderea a 400- 500 calorii. Acest tip de aparat de fitness este uşor de adaptat la nevoile şi cerinţele tale: dacă ai probleme cu spatele, poţi alege o bicicletă magnetică dotată cu un scaun, ce îţi asigură o poziţie mai comodă pentru coloană, solicitând mai mult muşchii picioarelor. Dacă  doreşti să lucrezi toate grupele de muşchi, este recomandat să achiziţionezi o bicicletă magnetică tradiţională, fără suport pentru spate.
  1. Bicicleta cardio. Beneficiile bicicletei cardio sunt numeroase, printre cele mai importante se numără:
  • combaterea anemiei, a stresului, a artritei, a problemelor vasculare;
  • îmbunătăţirea funcţiei cardiace;
  • fortifierea sistemului imunitar, a articulaţiilor;
  • reducerea colesterolului, a durerilor menstruale;
  • eliminarea eficientă şi rapidă a grăsimii inestetice.

Ca orice bicicletă de cameră, bicicleta cardio îţi stă mereu la dispoziţie şi te motivează să exersezi zilnic, vizionând serialul tău preferat sau ascultând muzică.

  1. Bicicleta eliptică. Banda de alergat este considerată a fi cel mai eficient mod de a pierde calorii. În urma unor studii efectuate în Centrul Medical al Universităţii din Maryland s-a constat faptul că bicicleta eliptică este mult mai eficientă în lupta împotriva kilogramelor nedorite, acţionând în acelaşi timp asupra sistemul respirator şi a funcţiei cardiace, îmbunătăţind considerabil activitatea inimii. Simularea acestor acţiuni pe bicicleta eliptică nu are un impact agresiv asupra articulaţiilor, de aceea este recomandată chiar şi persoanelor aflate în curs de recuperare după operaţie. O bicicletă eliptică de calitate prezintă spaţii speciale pentru Ipod, tabletă sau telefon, astfel încât să te bucuri şi de alte activităţi care te relaxează în timp ce faci sport.

Avantaje ale acestui tip de antrenament:

  • Practic, comod şi rapid. 30 de minute pe zi de pedalat arde grăsimi, conturează gambele şi se pierde în greutate. Pe lângă antrenament, se poate ţine o dietă şi se creşte progresiv timpul şi dificultatea de pedalat;
  • Eficient antrenament cardio. Antrenează tot corpul şi oferă o stare generală mai bună. Cercetătorii de la MacMaster University, arată că pentru a avea un corp tonifiat şi o sănătate mult mai bună, poţi opta pentru regule celor 20 de minute de exerciţii intense;
  • Se lucrează intens muşchii fesieri şi ai gambelor, coapsele şi şoldurile. Bicicleta „culcată”, implică mai mulţi muşchii în antrenament şi oferă mai mult echilibru, recomandată celor care acuză probleme de spate. Bicicleta verticală este perferată de cei mai activi, care îşi doresc să pedaleze în picioare, preferată de cei cu afecţiuni precum osteoartrita;
  • Potrivită pentru persoanele cu probleme articulare sau cu risc sporit de accidentare. Impactul în cazul pedalării este minim şi nu vor apărea accidentări sau alte probleme la nivelul gleznelor sau a genunchilor. Antrenamentul la bicicleta staţionară, o soluţie şi în cazul persoanelor supraponderale;
  • Acasă sau la sală, bicicleta de fitness este un aliat ideal în lupta împotriva celulitei, a caloriilor şi un factor decisiv în tonifierea muşchilor corpului, în special a celor fesieri şi ai picioarelor;
  • Îmbunătăţeşte funcţia cardiacă, reglează respiraţia şi fortifică articulaţiile şi imunitatea;
  • Efortul financiar va fi recompensat prin rezultatele uimitoare care se pot obţine printr-un antrenament corect şi constant;
  • Sală de sport acasă la tine. Oricând şi oricât;
  • Exerciţiul regulat ajută să pierzi în greutate, poate reduce stresul şi îmbunătăţeşte condiţia fizică;
  • Vei transpira pedalând, iar acest lucru este bineînţeles unul pozitiv. Vei reuşi să elimini multe toxine pe cale naturală; în plus, îţi vei pune cu adevarat sângele în mişcare, îţi vei oxigena mult mai bine creierul, în special dacă vei pedala în apropierea unei ferestre deschise;
  • Când plouă, ninge sau temperatura e atât de scăzută încât nu îţi vine să scoţi nasul afară din casă, o astfel de bicicletă e mijlocul perfect de a-ţi mentine obiceiul de a pedala;
  • Oboseala sau alte motive te pot împiedica să ieşi în parc şi să mergi pe bicicletă zi de zi, având o bicicletă statică într-un colţ al casei vei scapa cu siguranţă de toate aceste „pretexte”;
  • Bicicleta de casă nu îţi solicită concentrarea foarte mult, pentru că, nu prea ai cum să te dezechilibrezi şi să faci cunoştinţă cu podeaua. Poţi chiar să citeşti o carte sau să îţi lucrezi braţele cu ajutorul unei perechi de gantere în timp ce pedalezi pe o bicicletă statică;
  • Îţi permite o gamă largă de programe de lucru prin intermediul cărora îţi poţi regla intensitatea, viteza, durata, îţi poţi număra automat caloriile şi cantitatea de ţesut adipos de care ai scapat;

Sfaturi pentru reuşita antrenamentului:

  1. Dacă suferi de anumite afecţiuni articulare, e bine să consulţi un medic generalist care să îţi dea undă verde înainte de a te apuca de pedalat;
  2. Pentru un începator, aproximativ 20-30 de minute de pedalat de 3-4 ori pe săptămână ar trebui să fie suficiente. Pe măsură ce vei căpăta un grad mai ridicat de rezistenţă, vei putea să pedalezi din ce în ce mai mult, iar rezultatele vor începe să se facă cu adevarat vizibile;
  3. Stabileşte prima dată obiectivul. Dacă vrei să slăbeşti, trebuie să te antrenezi de cel puţin trei ori pe săptămână, minimum 20 minute/antrenament. Dacă vrei să-ţi dezvolţi masa musculară, antrenează-te zilnic câte 20 minute;
  4. Fă o puşculiţă, în care să pui bani de fiecare dată când “tragi chiulul”. În felul acesta vei fi mult mai motivat să te antrenezi cu conştiinciozitate. Daca, în puşculiţă s-au strâns ceva bani, cumpără-ţi echipamente noi cu ei!;
  5. Fă un program de antrenament, pe zile, şi încearcă să-l respecţi întocmai;
  6. Aeriseşte foarte bine camera, este important ca în timpul antrenamentului să ai aer curat. Deschide larg geamurile, ai mare grijă să nu stai în curent;
  7. Scoate din incapere orice obiect care ţi-ar putea distrage atenţia de la antrenament;
  8. Nu te descuraja, găseşte-ţi un partener cu care să te antrenezi;
  9. Nu uita de hidratare; bea apă suficientă în timp ce pedalezi, altfel vei risca să te deshidratezi;
  10. Ai rabdare! Nu te aştepta ca rezultatele să apară imediat. Roadele le vei putea culege după cel puţin două luni. Până atunci, spor la treabă şi atenţie la dietă.

Bicicleta staţionară are atât avantaje, cât şi dezavantaje. Totul depinde de obiectivele trasate şi de stilul de viaţă. Fie că eşti adeptul mersului pe bicicleta veritabilă în zilele frumoase, în drumeţii la munte sau pe pistele de biciclişti din oraşe, fie că preferi comoditatea folosirii bicicletei statice, nimic nu ar trebui să te impiedice să profiţi din plin de exerciţiile eficiente care te vor ajuta să arzi calorii, să te menţii în formă şi să ai o inimă sănătoasă.

Pentru o persoană conştiincioasă şi cu o voinţă de fier, bicicleta poate face minuni. Merită să o achiziţionezi, dar numai daca există hotărârea că se va ţine de treabă.

Trimite articolul și prietenilor tăi:Share on Facebook0Share on Google+0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *