Ceaiuri împotriva insomniei

Ceaiuri împotriva insomnieiInsomnia este o stare de tulburare a organismului, caracterizată prin absența totală a somnului sau prin reducerea duratei și a profunzimii lui. Cum poți afla că suferi de insomnie? Un prim simptom este greutatea de a adormi, fiindu-ți necesare circa 30 de minute până la instalarea somnului. Apoi, alte simptome ar fi: somnul agitat, în reprize, trezirea înainte de ora normală și imposibilitatea de a adormi din nou, stări continue de oboseală dimineața, precum și dureri de cap, stări de nervozitate și lipsă de concentrare. Acum că ai aflat care sunt simptomele insomniei, să vedem care ar fi cel mai potrivit remediu împotriva ei. Probabil cel mai bun remediu împotriva insomniei este consumul de ceai, acesta fiind mult mai sănătos decât consumul a diferite medicamente.

Un prim ceai benefic împotriva insomniei este ceaiul de mentă. Acesta este bogat în fosfor, calciu și vitamina B, substanțe care relaxează, calmează și fac ca ceaiul de mentă, consumat cu jumătate de oră înainte de culcare, să ducă la un somn liniştit, fiind recomandat persoanelor care suferă de insomnie. Însă trebuie precizat faptul că combinarea ceaiului de mentă cu ceaiul verde are exact efectul opus pe care un insomniac și-l dorește, deoarece energizează.

Apoi, un alt ceai benefic insomniacilor este ceaiul de mușețel, uleiurile volatile conținute de acest ceai calmând consumatorul și inducându-i acestuia o stare de somnolenţă. La fel ca și ceaiul de mentă, și ceaiul de mușețel este recomandat să fie consumat aproximativ cu jumătate de oră înainte de culcare, pentru infuzie fiind suficiente două lingurițe de flori de mușețel la o cană de ceai. Cu toate acestea, ceaiul de mușețel nu este recomandat femeilor însărcinate, deoarece acesta poate provoca contracții uterine ce duc la pierderea sarcinii. Prin urmare, femeilor însărcinate care suferă de insomnie le sunt recomandate celelalte tipuri de ceai prezentate în acest articol.

Ceaiul de tei este și el benefic în lupta împotriva insomniei. S-a descoperit faptul că persoanele care consumă ceai de tei după o zi grea şi obositoare de muncă, în care au depus atât efort fizic, cât şi mental, devin mai relaxate. Ceaiul de tei reduce starea de stres sau de angoasă, ajutând ca somnul tău să fie unul foarte liniştit şi fiind recomandat şi copiilor agitaţi şi energici, care refuză să doarmă.

Nu în ultimul rând, un alt tip de ceai ce îi poate ajuta pe insomniaci este ceaiul din flori de salcâm și frunze de dud. Consumul unei căni de ceai din flori de salcâm şi frunze de dud este numai bun pentru această problemă, deoarece florile de salcâm şi frunzele de dud acţionează la nivelul sistemului nervos, relaxând consumatorul și inducându-i acestuia starea de somn.

Așadar, iată câteva tipuri de ceai care odată consumate te pot ajuta să câștigi bătălia împotriva insomniei. Ba mai mult decât atât, consumând aceste ceaiuri nu doar că vei înlătura insomnia, dar te vei bucura și de un somn mai odihnitor și mai relaxant ca niciodată.

Trimite articolul și prietenilor tăi:Share on Facebook0Share on Google+0

Un comentariu “Ceaiuri împotriva insomniei

  1. Pingback: Cum sa eviti tulburarile de somn?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *