Ce să mănânci când ai colesterolul mare?

colesterol mareNivelul crescut al colesterolului tău (LDL) este asociat cu bolile cardiovasculare. Nutriționiștii au pus la punct o listă cu alimentele ce contribuie la scăderea LDL și la creșterea nivelului colesterolului bun (HDL). În categoria alimentelor ce pot fi mâncate fără probleme de către persoanele cu colesterolul mare, se numără pastele integrale, ouăle sau migdalele.

 

Alimente recomandate.

Paste integrale. Antioxidanții din paste contribuie la controlul nivelului de insulină care, la rândul ei determină diminuarea nivelului LDL și al trigricelidelor. Persoanele care mănâncă paste preparate din cereale integrale slăbesc mai mult decât cele care preferă celelalte preparate din faină albă.

Ouale cresc nivelul de colesterol bun, fără a-l mării pe cel rau. Cei care obișnuiesc să mănânce cel puțin un ou în fiecare zi slăbesc mai repede și sunt mai plini de energie față de cei care refuză acest aliment.

Migdale. O mână de migdale mâncate zilnic, timp de mai multe săptămâni, ajută la pierderea kilogramelor. Acestea contribuie la scăderea nivelului de colesterol rău din sange, având chiar efect similar cu tratamentul medicamentos în asemenea cazuri. Hipotensivii sunt, de asemenea, sfătuiți să consume în medie 5 migdale zilnic pentru a normaliza valoarea tensiunii arteriale. Aceste oleaginoase au avantajul de a ajuta organismul să nu asimileze categoriile ce provin din alimente nesănătoase.

Ciocolata neagră. Cercetările arată că ciocolata neagră îmbunătățește sănătatea inimii, scade tensiunea arterială, reduce nivelul de LDL. Cu ajutorul ei se reduce posibilitatea de formare de cheaguri de sânge, sporind însă fluxul de sânge către creier.

Pizza cu anșoa. O prezență surprinzatoare pe această listă este pizza cu anșoa și usturoi. Deți este văzută de mulți ca un preparat fast-food, acest tip de pizza este indicat pacienților cu nivel crescut de colesterol rău datorită combinației de pește anșoa cu usturoi. Anșoa conține zinc, fier, iod și seleniu, elemente ce contribuie la sporirea uleiului de pește. Se știe că untura de pește este deosebit de eficientă în reducerea LDL, însă efectul este sporit de prezența usturoiului. De altfel, orice combinație între usturoi și anșoa funcționeaza.

 

Alimente nerecomandate

Tilapia. Contrat opiniei generale, peștele nu este indicat în orice dietă. De exemplu, peștele tilapia trebuie evitat de persoanele cu hipercolesterolemie, deoarece este bogat în acizi grași omega 6 și are un nivel scăzut de acizi grași omega 3.

Tofu. Este adevărat că soia reușește să reducă LDL, însă acest lucru se produce doar dacă se mănâncă o cantitate de aproape 2kg de soia în fiecare zi. Dacă se depașește această cantitate, soia “ajută” organismul să depoziteze grăsime.

Suc de mere. Un măr pe zi ține doctorul departe, spune un proverb românesc. Acest lucru este valabil doar dacă fructul este mâncat proaspăt, nu sub formă de dulceață sau de suc la cutie. Pentru că  sucul de mere doar că nu e deloc bogat în fibre, dar conține și cantități mari de zahăr. Din cauza acestei combinații nefericite crește și nivelul de zahăr din sânge, dar și cel al LDL.

Margarina. Folosită mulți ani din cauza prețului relativ mic în comparație cu cel al untului, margarina este unul dintre cele mai periculoase alimente. Motivul îl constituie conținutul de uleiuri hidrogenate și parțial hidrogenate.  Margarina conține niveluri ridicate de grăsimi trans (cele mai periculoase grăsimi), care cresc nivelul colesterolului “rău” și îl micșorează pe cel al colesterolului “bun”, contibuind la mărirea riscului de afecțiuni cardiovasculare. Nutriționiștii reamintesc că margarina se găsește și în toate cremele cu care sunt umplute diversele produse de cofetărie.

 

 

Trimite articolul și prietenilor tăi:Share on Facebook0Share on Google+0

Un comentariu “Ce să mănânci când ai colesterolul mare?

  1. Pingback: Cum poți scăpa de grăsimea de pe burtă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *