Cum sa eviti tulburarile de somn?

tulburari de somnTulburarile de somn afecteaza milioane de oameni in fiecare an. Tulburarile de somn duc la resimtirea unei stari de oboseala pe tot parcursul zilei, stare care poate reprezenta un risc asupra sigurantei noastre, deoarece ea poate conduce la un sofat somnolent sau la ranirea la locul de munca. Alte efecte date de tulburarile de somn sunt iritabilitatea, anxietatea, depresia, lipsa concentrarii, nelinistea, obezitatea, diabetul, insomnia sau uitarea. In acest articol veti afla cateva sfaturi practice si utile pentru a combate tulburarile de somn.

Ingrijorarea asupra tuturor lucrurilor, fie ele cat de marunte, este un factor important ce contribuie la aparitia tulburarilor de somn. Gandurile nu iti dau pace atunci cand incerci sa dormi? Incearca, pe parcursul unei zile, sa iti notezi intr-un caiet gandurile, ideile si lucrurile pe care le ai de facut. In acest fel, seara nu vei mai avea la ce sa te gandesti, stiind ca ai totul notat si aranjat. In plus, un alt sfat ar fi sa inchizi ochii si sa te gandesti la ceva care te relaxeaza. Sterge-ti din minte toate grijile si gandurile. Alege in schimb sa te gandesti la valurile line ale unui ocean sau la o usoara adiere de vant.

Apoi, tulburarile de somn apar si ca urmare a consumului de alcool si cafeina. Prin urmare, cele doua trebuie evitate cu trei sau patru ore inainte de a merge la somn. Metabolismul fiecarei persoane este diferit. Prin urmare, daca cele trei sau patru ore nu iti sunt suficiente, tulburarile de somn continuand sa existe, evita consumul celor doua elemente chiar cu mai mult timp inainte de somn.

De asemenea, tulburarile de somn pot fi evitate prin relaxare. Gaseste ceva ce te relaxeaza. Citeste o carte, bea un pahar cu lapte sau un ceai impotriva insomniei, mediteaza. Cu toate acestea, nu te astepta ca dupa primul moment de relaxare sa si adormi.
O alta modalitate prin care poti evita tulburarile de somn este sa iti pastrezi camera in care dormi curata si lipsita de orice surse care pot distrage atentia (televizor, calculator, veioze).

Nu in ultimul rand, evita sa dormi de amiaza. Mai riscant este atunci cand dormitul de amiaza devine un obicei. In acest mod, tulburarile de somn sunt incurajate sa apara, deoarece creierul este invatat sa doarma pe parcursul zilei si nu al noptii.

Daca si dupa punerea in practica a acestor sfaturi tulburarile de somn continua sa nu iti dea pace, cere ajutorul unui medic. Tu care dintre aceste metode obisnuiesti sa le pui in practica? Scrie-ne mai jos cat de eficiente ti se par aceste metode.

Citeste si alte articole pe tema ingrijirii personale.

Trimite articolul și prietenilor tăi:Share on Facebook0Share on Google+0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *