Prima luna la noul loc de munca

Prima lună la noul loc de munca este o perioadă foarte importantă, așa că nu îți poți permite să o petreci făcând chiar tot ce ți-ai dori tu. Angajatorii o privesc drept o perioadă de probă în care nou-veniții au șansa de a dovedi tot ce pot. Succesul tău profesional pe termen lung depinde de impresia pe care vei reuși să o faci în primele săptămâni sau chiar în primle luni. Din acest motiv, este foarte important să te pregătești pentru asta înainte de a te prezenta la noul loc de muncă. Următoarele ponturi se pot dovedi extrem de practice și de valoroase.

 

Fii punctuală

Fii punctuală și respectă programul de lucru. Încearcă să ajungi la birou la timp și nu pleca nici măcar cu un minut mai devreme decât dacă ți-ai anunțat șeful și este vorba de o urgență. Întreabă cât durează pauză de masă sau de cafea. Dacă nu cunoști programul, ai toate șansele să întârzii și să atragi atenția angajatorului într-un mod nu tocmai pozitiv.

 

Îmbrăca-te corespunzator

Respectă codul vestimentar, în cazul în care compania pentru care lucrezi are unul. Dacă nu există indicații cu privire la modul în care să te îmbraci la job, asigură-te că ai ales haine adecvate poziției pe care o ocupi în cadrul firmei. Dacă alți colegi, angajați pe un post similar, preferă costumele „business” atunci indicat ar fi să le incluzi și tu în garderoba ta. Dacă te prezinți la birou îmbracat neglijent, poți crea impresia că ești neglijent și în ceea ce privește îndeplinirea responsabilităților care îți revin.

 

Respectă indicațiile

Înainte să te apuci de lucru, asigură-te că ai inteles bine indicațiile pe care le-ai primit. Dacă ai dubii, nu ezita să ceri lămuriri imediat. Nu te pripi să tragi concluzii și nu face lucrurile după cum vrei tu.

 

Înțelege modul în care funcționează lucrurile la noul loc de muncă

De fiecare dată când un nou angajat se alatură unei organizații, acest lucru afectează, direct sau indirect, dinamica acesteia. Acordă multă atenție acestui fapt și încearcă să înțelegi cât mai bine modul în care funcționează compania în general și departamentul din care faci parte. Arată-te mai degrabă nestiutor decât arrogant și nu te lăsa antrenat în niciun fel de bârfe cu privire la conducerea firmei. Evită mai ales să te alături vreunui grupuleț și nu participa la discuții răutăcioase ce vizează alți colegi.

 

Respectă regulile de conduită profesional

Amintește-ți și respectă regulile referitoare la conduita profesională. O atitudine politicoasă și amabilă te va ajuta să îți câștigi prieteni în rândul colegilor. La început este bine să nu ieși foarte mult în evidență, încearcă să nu fii excesiv de familiar cu ceilalți angajați până nu ajugi să îi cunoști mai bine.

 

Fii eficient

Este important să dai dovadă de conștiinciozitate și de eficiență. Respectă dead-line-urile și nu te mulțumi cu rezultate mediocre sau chiar slabe. Urmărește excelența în absolut tot ceea ce faci.

 

Folosește obiectele de la birou în mod corespunzător

Este recomandat ca familia și prietenii să nu te sune, cel puțin în primele săptămâni, în timpul programului. Nu folosiți obiectele de la birou, cum ar fi telefonul, faxul, copiatorul sau imprimanta  în scop personal, cu excepția situației în care conducerea permite asta.

 

Dacă ții cont de aceste ponturi vei reuși să îți faci perioada de început la noul job mult mai placută și vei reuși să consolidezi buna impresie pe care ai făcut-o la interviul de angajare. În plus, îți creezi premisele unei viitoare promovări!

 

 

 

Trimite articolul și prietenilor tăi:Share on Facebook0Share on Google+0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *