Semintele de canepa – remediu natural

Cânepa, numită planta viitorului sau planta minune, reprezintă un miraj în sine datorită paletei imensă de beneficii pe care le aduce organismului uman. Sub formă de ulei, capsulă, praf, decoct, infuzie, pastă sau întreagă, sămânţa de cânepă este un ingredient de bază în numeroase reţete curative.

Proprietăţi nutritive:

  • Există două tipuri de cânepă: Cannabis Indica şi Cannabis Sativa, ale cărei seminţe decorticate le consumăm ca şi plantă medicinală;
  • Seminţele de cânepă sunt cea mai bună sursă de acid gamma linolenic, un acid esenţial de Omega 6 cu proprietăţi antiinflamatorii şi de echilibrare hormonală;
  • Seminţele conţin o cantitate importantă de lecitină, excelent pentru construcţia organelor interne (ficat, creier);
  • Sămânţa decorticată conţine 30% proteine, 41% grăsime şi 15% carbohidranţi;
  • Seminţele suntmai valoroase din punct de vedere al conţinutului nutritiv decât seminţele de soia;
  • Conţin 30% proteine, din care 65% este o proteină uşor de digerat, edestina, ceea ce face ca seminţele de cînepă să fie un aliment ideal pentru vegetarieni. Înlocuieşte cu succes lipse proteinelor de origine animală.
  • Seminţele de cânepă conţin vitamina E şi minerale foarte importante pentru organismul uman (magneziu, zinc, fier, fosfor, potasiu, calciu).
  • În seminţele de cânepă, acizii graşi esenţiali Omega 6 sşi Omega 3, sunt prezenţi în raportul de 3:1, raportul ideal care menţine şi cele mai fine vase de sânge curate, prevenind apariţia de boli cardiovasculare.

Seminţele de cânepă pot remedia:

  • Pentru cei care suferă de diabet, indexul glicemic al seminţelor de cânepă decorticate este mic datorită conţinutului scăzut de carbohidranţi. Seminţele sunt pline de elemente nutritive care modelează nivelul de zahăr din sânge. 300 mg pe zi de acid gamma-linoleic alungă amorţeala şi înţepăturile picioarelor, acestea fiind simptome comune ale diabeticilor;
  • Stresul, oboseala. Proteinele de calitate şi magneziul din seminţe ne susţin să ne hrănim corect în perioadele de solicitare intesnă şi să ne păstrăm echilibrul în situaţii de stres;
  • Acelaşi raport corect de de acizi graşi Omega 3 şi 6 ne ajută să depăşim momentele depresive şi atacurile de panică;
  • Posibilele afecţiuni neurologice ale copiilor. Conţinutul nutritiv bogat este indicat în dieta viitoarelo mămici şi a celor care alăptează. Nivelul ridicat de Omega 3 la mame scad naşterile premature şi îmbunătăţesc inteligenţa bebeluşilor de 18 luni;
  • Prezenţa magneziului ne ajută să „ţinem în frâu” tensiunea, iar aportul de grăsimi sănătoase ne eliberează de problema grăsimilor nesănătoase pentru viaţa arterelor noastre;
  • Artrita erumatoidă. Acizii graşi de Omega 3 ajută la producerea seriilor prostaglandin 3 (PG3), sunt substanţe antiinflamatoare care funcţionează asemenea hormonilor. Seminţele oferă acizii graşi vitali în tratarea pe termen lung a afecţiunilor artritice;
  • Menţinerea echilibrului hormonal. Cânepa e singura sămânţă comestibilă care conţine acid gamma-linoleic benefic în tratarea menopauzei şi a simptomelor premenstruale. Datorită profilului acizilor graşi din cânepă, aceasta este cea mai adecvată sursă de AGL pentru consumul pe termen lung.

Este recomandat să consumaţi seminţe de cânepă la micul dejun sau la serviciu în pauza de masă, atunci când simţiţi nevoia să consumaţi ceva mai consistent. Sunt excelente de adăugat în forma lor clasică dar şi tip pastă în slalatele de fructe sau de legume.

Trimite articolul și prietenilor tăi:Share on Facebook0Share on Google+0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *